4 mei Herdenking Aalsmeer

In de gemeente Aalsmeer vinden elk jaar op 4 mei in drie kernen herdenkingsplechtigheden plaats en wel:

in Aalsmeer:  bij het gemeentehuis Aalsmeer, Raadhuisplein 1;

in Kudelstaart: bij herdenkingsmonument De Propeller in het park aan de Schweizterstraat;

in Oosteinde: bij herdenkingsmonument Hell's Fury in het plantsoen aan de H. Buismalaan.

Tijdens de drie herdenkingen staan Aalsmeerse veteranen erewacht en leggen namens Stichting 4 en 5 mei Aalsmeer en alle veteranen kransen.

Lees hieronder meer over de drie herdenkingen. Klik op de button voor detailinformatie over de programma's, de sprekers en de muzikale omlijsting.

4 mei Herdenking Aalsmeer

Vanwege de renovatie van het gemeentehuis vindt de herdenking dit jaar in de Burgerzaal plaats, onder leiding van burgemeester Gido Oude Kotte.

De ceremonie start om 19.35 en duurt tot ca. 20.15 uur. Na de ceremonie is er gelegenheid om samen een kop koffie te drinken en de korte documentaire te bekijken over Aalsmeer in de Tweede Wereldoorlog, gemaakt voor leerlingen van de groepen 8 van het basisonderwijs.

Foto: Arjen Vos

4 mei Herdenking Kudelstaart

Monument De Proleller in het park aan de Schweitzerstraat is de locatie voor de herdenking in Kudelstaart. De plechtigheid staat onder leiding van Jaap Overbeek, voorzitter van de Dorpsraad Kudelstaart.

De ceremonie start om 19.30 uur en duurt tot ca. 20.15 uur waarna in het Dorpshuis gelegenheid is om met elkaar een kop koffie te drinken.

De Aalsmeerse ploeg van de Bevrijdingsvuurestafette vertrekt dit jaar na de herdenking vanuit Kudelstaart naar Wageningen om het Bevrijdingsvuur op te halen. Op zondag 5 mei komen zij met het vuur terug in Kudelstaart. De bevrijdingsvuurceremonie vindt plaats om 13.00 uur bij Place2bieb aan de Graaf Willemlaan in Kudelstaart.

Foto: Kicksfotos.nl

4 mei Herdenking Oosteinde

In Oosteinde is de herdenkingsplechtigheid bij het monument Hell's Fury aan het plantsoen aan de H. Buismalaan onder voorzitterschap van Willem Bloemen namens het Wijkoverleg Oosteinde.

De ceremonie start om 19.30 uur en duurt tot ca. 20.15 uur waarna in de Mikado gelegenheid is om met elkaar een kop koffie te drinken.

(Foto: eigen fotol)

Jimdo

You can do it, too! Sign up for free now at https://jimdo.nl/